O prawdziwości powiedzonka „pod latarnią zawsze najciemniej” przekonałam się niejeden raz, i zapewne nie tylko ja. Odnosi się to wprost do trzeciej inspiracji konkursowej, której tematem jest Polska. O ileż łatwiej odnieść mi się było do tak odległej mi kultury jak np. japońska, niż do swojej własnej… I to nie dlatego, że nie mam skojarzeń, wręcz przeciwnie! Tylko że co za dużo, to niezdrowo… (kolejne trafne powiedzonko).

Z jednej strony mam milion pięćset sto dziewięćset pomysłów, a z drugiej – konkretny problem z decyzją. Jak najlepiej oddać temat? Jak w maksymalnie trzech pracach oddać istotę tematu? No przecież to się nie da, na temat „Polska” potrzebuję co najmniej kilkudziesięciu prac, a nie trzech (a raczej jednej, bo na więcej jakoś czasu nie starczyło). I ten dylemat, które skojarzenie wybrać? Przecież taka piękna nasza Polska cała, życia za mało, żeby ją zwiedzić i poznać… Jest na szczęście ktoś, kto po naszym pięknym kraju wędruje wzdłuż i wszerz i to ona stała się bohaterką mojej pracy. Znamy ją (chyba) wszyscy – oto niestrudzona podróżniczka, Pyza 🙂

01_pyza_handmade_by_mj.jpg

Dla tych co zdążyli zapomnieć: Pyza, nie chcąc zakończyć młodego żywota w czyimś żołądku, zeskoczyła z łyżki, przywdziała strój łowicki, czyli pasiastą kieckę i kabacik, przeskoczyła przez próg i ruszyła w drogę.

Pracę rzecz jasna najpierw zaczęłam od naszkicowania mojej wersji Pyzy, a nie jak można by podejrzewać od jej ugotowania 😛

05_pyza_handmade_by_mj.jpg

Na głowie ma chusteczkę, na okrągłej, nomen omen pyzatej 😀 buzi rumieńce i uśmiech. Z ciekawością rozgląda się dokoła błękitnymi oczkami.

06_pyza_handmade_by_mj.jpg

Pyza ma nawet maciupeńkie trzewiczki, wyhaftowane najmniejszymi koralikami będącymi w moim posiadaniu, czyli Toho 15/0.

07_pyza_handmade_by_mj.jpg

Pyza jest kolejną z rosnącej kolekcji broszek. Od tyłu wykończyłam ją czarnym podkładem w kwiatowe motywy i obszyłam murkiem.

08_pyza_handmade_by_mj.jpg

Pyza nosi strój łowicki, jeden z wielu pięknych i charakterystycznych dla poszczególnych regionów naszego kraju strojów ludowych. Kusi mnie, aby zrobić coś inspirowanego poszczególnymi strojami regionalnymi. Może kiedyś…

09_pyza_handmade_by_mj.jpg

W trakcie robienia zdjęć Pyza dopadła atlas świata… Teraz siedzi z nosem w mapach i podejrzewam, że wkrótce wędrówki po Polsce przestaną jej wystarczać!

10_pyza_handmade_by_mj

Skomentuj

